petek, 12. november 2010

Vaja 08 - XHTML

Kaj je XHTML?

XHTML po angleško Extensible HyperText Markup Language, je označevalni jezik  in ima enake lastnosti kot HTML vendar je usklajen s sintakso XML. XHTML je prilagojen XML-u, strožji podmnožici SGML. Dokument XHTML mora biti tvorjen pravilno, da ga lahko samodejno razčlenimo s preprostimi razčlenjevalniki XML.

Poznamo naslednje Elemente XHTML

Za modul dokument:

<body> telo dokumenta  
<head> glava dokumenta
<html> dokument XHTML
<title > naslov dokumenta

Poznamo pa še vrsto drugih elementov za module; besedilo, spletno povezavo, sliko, seznam, tabelo, obrazec.

Kaj je root element?

Vsak XML dokument ima natančno eden root element. Ta dokument je tudi znan kot dokumentni element. XML dokument mora vsebovati eden element, ki je glavni od vseh drugih dokumentov to je root element. Vsak element v XHTML standardu je sestavljen  iz treh delov, ki so začetna oznaka, vsebina in končna oznaka. Vsaka začetna oznaka se začne z znakom <, v vsebini je opisano ime elementa.Končna oznaka pa je označena z znakom >. Ker zaključujemo z znakom > moramo element tudi pravilno zaključiti zato pred znakom za zaključek > damo tudi znak /. Pravilen zapis končne oznake je />. V začetni oznaki lahko za imenom določimo tudi lastnosti. takšen element zapišemo tako, da najprej navedemo lastnosti elementa in naredimo presledek, navedemo ime, vstavimo znak = nato pa v narekovajih vpišemo vrednost lastnosti.

Primer: <title>Vaja 08-XHTML</title>


V vaji sem moral izdelati preprosto internetno stran, ki vsebuje moj opis in mojo sliko. Za pisanje XHTML jezika sem uporabil orodje "notepad ( beležnica)". Preden sem shranil vse elemente, ki sem jih napisal v beležnico sem preimenoval končnico iz .txt v .html. Tako sem omogočil, da spletni brskalnik Mozilla Firefox odpre mojo spletno stran, ki je sedaj zapisana v XHTML jeziku.
Nato sem še preveril, če je moja spletna stran pravilno napisana z W3C validatorjem. Popravil sem še nekatere napake z W3C validatorjem.

Moja spletna stran, file hosting: Vaja 08 - XHTML

Ni komentarjev:

Objavite komentar