sreda, 13. oktober 2010

Digitalni certifikat - vaja 00





Digitalni certifikat je elektronski dokument, primerljiv z osebno izkaznico. Sestavljen je iz digitalnega podpisa - digital signature, ki skupaj poveže javni ključ uporabnika in njegovo identiteto.V realnosti varno tretjo stran oziroma našega notarja predstavljajo tako imenovani izdajatelji kvalificiranih digitalnih potrdil overitelja digitalnih potrdil na Ministrstvu za javno upravo za fizične kot tudi za poslovne subjekte. V Sloveniji poznamo certifikate NLB-CA, Poštarca, Halcom ter SIGEN-CA. Certifikat SIGEN je za fizične osebe brezplačen, pridobimo pa ga z osebno zahtevo na matični enoti ob predložitvi osebnega dokumenta in elektronske pošte.

Za digitalna potrdila velja najvišja stopnja varovanja tako imenovane enkripcije overitelj pa mora delovati v skladu z Zakonom o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (Uradni list RS, št. 57/2000), uredbo o pogojih za elektronsko poslovanje in elektronsko podpisovanje ( Uradni list RS 77/2000) in politikama delovanja SIGEN-CA.


Digitalna potrdila sigenca so namenjena: 

  •  za upravljanje s podatki javne uprave,
  • za dostop in izmenjavo podatkov, s katerimi upravlja javna uprava,
  • za varno elektronsko komuniciranje med imetniki kvalificiranih digitalnih potrdil overitelja na MJU 
  • za storitve oz. aplikacije, za katere se zahteva uporaba digitalnih potrdil overitelja na MJU

Pomen v pravnem pomenu znotraj Evropske unije:

Kvalificirana potrdila overitelja s sedežem v Evropski uniji so enakovredna domačim kvalificiranim potrdilom.

Kvalificirana potrdila overiteljev s sedežem v tretjih državah so enakovredna domačim:

1. če overitelj izpolnjuje pogoje iz 29. do 36. člena tega zakona in je prostovoljno akreditiran v Republiki Sloveniji ali eni izmed držav članic Evropske unije;

2. če domači overitelj, ki izpolnjuje pogoje iz 29. do 36. člena tega zakona, jamči za taka potrdila enako, kot bi bila njegova;

3. če tako določa dvostranski ali večstranski sporazum med Republiko Slovenijo in drugimi državami ali mednarodnimi organizacijami;

4. če tako določa dvostranski ali večstranski sporazum med Evropsko unijo in tretjimi državami ali mednarodnimi organizacijami

Ta pravila so določena v Zakonu o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu – ZEPEP.

Viri:

Predstavitev SIGEN-CA

Ministrstvo za javno upravo - spletna stran
 


Vstavljanje digitalnega potrdila v Microsoft Word 2007


1. Odpremo Microsoft Word 2007, kliknemo na Gumb "office" in se nam odpre meni pri katerem izberemo "pripravi" na desni strani se nam odprejo ikone in kliknemo na "dodaj elektronski podpis"

2. Ko kliknemo na "dodaj digitalni podpis" moramo shraniti wordov dokument in nato se nam odpre okno "podpiši" v katerem kliknemo na "spremeni", če imamo kakšen že prej uvožen lasten certifikat ga zamenjamo z svojim pravim certifikatom in kliknemo izberemo in kliknemo "ok" nato se vrnemo v okno "podpiši" kjer mora pisati pod "podpisovanje kot" vaše ime in pod "izdal" vaš izdajatelj certifikata, če je vse pravilno kliknemo na "podpiši".


Vstavljanje digitalnega potrdila v Mozilla Thunderbird


1. V menijski vrstici kliknemo na "orodja" in "možnosti"



  2. Izberemo "napredno", "digitalno potrdilo" in potem "pokaži potrdila"



3. Pod upraviteljem digitalnih potrdil kliknemo na "uvozi"



4. Poiščemo kje imamo digitalno potrdilo in ga odpremo



5.  Mozilla Thundebird nas še vpraša za geslo digitalnega potrdila in če je vse kot bi moralo biti lahko vidimo svoje digitalno potrdilo pod "vaša digitalna potrdila"



6. Na koncu še v menijski vrstici izberemo "nastavitve računa", "varnost", "digitalno podpisovanje", klinemo izberi, izberemo digitalno potrdilo in kliknemo " v redu"


Ni komentarjev:

Objavite komentar